Markkinoinnin automaatio
Markkinoinnin automaatio on myös myynnin automaatio
Oikea-aikaisuus on myynnin ja markkinoinnin peruselementti, jossa markkinoinnin automaatio on avannut monipuoliset mahdollisuudet. Personoitu viesti oikeaan aikaan jokaiselle kontaktille mahdollistaa huipputulokset ja varmemman reaktion vastaanottajalta.
Markkinoinnin automaation avulla tehostetaan myyntiä, tuotetaan ylivertaista asiakaspalvelua ja parannetaan asiakaskokemusta ostopolun eri vaiheissa.
Mielestämme markkinoinnin automaatiossa parhaimmillaan huolehditaan asiakkaista ja myynnistä.

Markkinoinnin automaatio on suuri mahdollisuus myös pk-yrityksille
Markkinoinnin automaatiota pidetään virheellisesti vain suurten yritysten etuoikeutena. GeniAutoresponder™ on suomalaisten yritysten tarpeisiin suunniteltu, ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu.
Palvelu sisältää monipuoliset työkalut näyttävien sisältöjen tuottamiseen ja toiminnot automaatiologiikan määrittämiseen. Dataohjatun viestinnän avulla järjestelmä huolehtii puolestasi viestien lähettämisestä ennalta määritellyn logiikan perusteella. Vastaanottaja voidaan ohjata aktivoitumaan sopivissa kanavissa viestin saatuaan.
Huolehdimme mielellämme puolestasi automaation suunnittelusta, toteutuksesta ja ylläpidosta. Avaimet käteen -palvelumallissa sinun ei tarvitse hankkia lisenssejä ja työkaluja, vaan saat huippuunsa viritetyn automaatioratkaisun ylläpidettynä. Pääset silti halutessasi itse muokkaamaan sisältöjä ja analysoimaan tuloksia.
GeniAutoresponder™ tukee seuraavia viestintäkanavia:
Mitä kaikkea GeniAutoresponder™ mahdollistaa

Muistuta tai aktivoi asiakasta
Muistuta vuosittaisesta tai kausittaisesta ajanvarauksesta esimerkiksi autonkatsastukseen tai hammastarkastukseen. Aktivoi asiakkaasi uusimaan kausisopimus palvelusta tai tuotteesta ennen sopimuksen päättymistä.

Huomioi henkilökohtaisesti
Onnittele ja muista asiakastasi syntymäpäivänä tai nimipäivänä esimerkiksi henkilökohtaisella alennuskoodilla.

Tee lisämyyntiä
Tarjoa asiakkaalle mahdollisuutta päivittää tilaustaan paremmaksi, kuten nostamalla majoituksen tai matkansa korkeampaan luokkaan, tai tarjoamalla lisämukavuuksia.

Lämmitä liidejä
Tarjoa palveluja/tuotteita eri näkökulmilla ja pidä aktiivisesti yhteyttä liidiisi. Myynti tarvitsee usein toistoa ennen klousausta.

Tiedota asiakastasi
Pidä asiakkaasi ajan tasalla tilauksen ja tuotantoprosessin etenemisestä.

Varmista asiakastyytyväisyys
Tarjoa asiakkaallesi ostopäätöksen jälkeen vinkkejä ja ohjeita ostetun tuotteen/palvelun hyödyntämiseen.
Ohjaa markkinointia datan avulla
Markkinointia ohjaavaa dataa voidaan ladata käyttöliittymän kautta tai tuoda sitä automaattisesti rajapintojen kautta. Automatisoidut viestit sekä viestiketjut toimivat erityisen hyvin lisämyynnissä ja liidien lämmittelyssä, mutta ne tarjoavat runsaasti muitakin mahdollisuuksia.
Käytännössä automaatio toimii erilaisten triggereiden avulla, jotka käynnistävät automatisoidun viestin tai viestiketjun. Tässä muutamia esimerkkejä datapohjaisista triggereistä, joita käytetään viestien aktivoinnissa.
- uusi tilaus/varaus/osto
- edellinen tilaus/varaus/osto
- syntymäpäivä/nimipäivä
- vierailu verkkosivuilla tai esitteen lataaminen
- muutos alueellisessa säätilassa tai sen ennusteessa
- kohteen sijaintitieto
- räätälöidyt triggerit
Mistä data markkinoinnin automaatiolle?
Markkinoinnin automaatio tarvitsee dataa asiakkaistasi ja potentiaaleista asiakkaistasi. GeniAutoresponder™ voidaan integroida esimerkiksi yrityksenne ERP- tai CRM-järjestelmään tai vaihtoehtoisesti automaatio voi hyödyntää verkkokaupan ja verkkosivujen kautta kerättyä dataa.
Palvelut
Tarvitsetko apukäsiä markkinoinnin automaation sisältöihin?
Vaikka automaatiomme sisältöjä pääsee vaivattomasti itse muokkaamaan helppokäyttöisen sisältöeditorin avulla, voimme huolehtia myös niistä puolestanne.
Tarjoamme palveluna sisällöntuotantoa tehostamaan markkinoinnin automaation toimintaa jatkuvana tai kertaluontoisena kampanjana.
Autamme myös analysoimaan ja jatkuvasti kehittämään automaation tuloksia palvelumallissamme.
Tutustu myös GeniCRM-järjestelmäämme
CRM-järjestelmä, jossa automaatio on valmiiksi mukana.