Digitaalinen asiakaskokemus

Kilpailuetua ylivertaisella palvelulla

Kivijalan uusi tuleminen

Asiakaskokemusta kivijalkaliikkeissä voidaan parantaa merkittävästi modernilla teknologialla ja uusilla palvelukonsepteilla. Tämä mahdollistaa myös kokonaan uusien palveluiden tuottamisen ja uudenlaiset myymäläkonseptit. Tyypillisiä toimintaympäristöjä ovat isot myymälät, kauppaketjut, kauppakeskukset, ravintolat ja kahvilat. Oleellista on se, että asiakkaat käyvät fyysisissä tiloissa palveltavana.

Palvelumme avulla asiakas pääsee itse vuorovaikutukseen myymälän ja tuotteiden kanssa ja saa juuri hänelle kohdennettua palvelua. Myös kaupan henkilökunta saa ratkaisun avulla paremmat työkalut ylivertaisen asiakaspalvelun tuottamiseen. Tuottamamme kokonaispalvelu muodotetaan tyypillisesti mobiiliappsin, sekä älykkäiden myymäläpäätteiden ja iBeacon -majakoiden avulla. Lähipaikannuksen hyödyntäminen on keskeistä parhaan asiakaskokemuksen tuottamisessa.

Kokonaisuuden kruunaa kattava hallintatyökalu pilvessä. Sen avulla voidaan muokata asiakaskokemusta, tuottaa laadukkaita sisältöjä eri päätelaitteisiin sekä analysoida asiakkaiden palvelukokemusta ja kanta-asiakasohjelman toimintaa.

Kanta-asiakkaan mobiiliapplikaatiot

Paras palvelukanava asiakkaalle on oma kanta-asiakasapplikaatio puhelimeen. Sen avulla asiakas on aina ”online” ja tavoitettavissa. Myymälässä asiakas saa henkilökohtaista palvelua ja juuri hänelle kohdennettuja suosituksia ja etuja. Mobiiliappi toimii myös virtuaalisena myyjänä, joka on aina tavoitettavissa ja palvelee kun asiakas tarvitsee.

 

Räätälöimme asiakkuusappit nopeasti ja kustannustehokkaasti, hyödyntäen valmiita palvelumoduuleitamme. Asiakaskokemus on viritettävissä huippuunsa ja appiin sovelletaan asiakkaan omaa ilmettä. Asiakkaan puhelimessa oma appi saa parhaan huomioarvon.

Sisällöntuotanto ja asiakaskokemuksen muokkaaminen tapahtuu pilvipalvelussamme.

Mobiiliappin avulla asiakas voi valmistella tulevaa kaupassakäyntiä, esim. tarkastelemalla kiinnostavia tarjouksia tai tekemällä etukäteen ostoslistaa. Kaupassakäynnin jälkeen asiakasta voidaan aktivoida ostamaan myymälässä kiinnostanut tuote suoraan kotisohvalta.

Seuraavassa esimerkkejä palvelun osa-alueista.


Sijaintipalvelut

Asiakkaan tarkan sijainnin tunnistaminen mahdollistaa oikea-aikaiset palvelut ja viestit. Asiakas voidaan esim. tunnistaa parkkipaikalla, ovella, hylyllä tai jopa yksittäisen tuotteen kohdalla. Sijainnin tunnistamiseen käytämme sekä iBeacon- että GPS-teknologiaa.

Viestintä

Push-viestit ovat tehokas keino viestiä asiakkaalle suoraan puhelimeen. Sisällöt voivat olla myös kuvia ja videoita. Niitä voidaan hyödyntää myymäläviestinnässä, sekä kaikessa asiakasviestinnässä. Ne voivat olla sijaintipohjaisia ja triggeröityjä.

Kanta-asiakaskortti

Virtuaalinen kantiskortti korvaa vanhanaikaiset muovikortit. Jäsenyys voidaan tunnistaa jopa automaattisesti. Tunnistautumisen lisäksi asiakkaaseen saadaan suora viestintäkanava. Ratkaisu mahdollistaa myös uudet älykkäämmät palkitsemismallit.

Asiakasedut

Palveluun voidaan sisällyttää erilaisia etu- ja saldopalveluita, esimerkiksi virtuaalinen leimakortti, prepaid-saldo ja alennuskupongit. Appin etusivulle saa myös dynaamisia mainostiilejä.

Tuotetiedot

Palvelumme mahdollistaa sekä tuotteen sijainnin että sen tietojen haun. Tuotteen sijainti osoitetaan myymälän pohjakartalla ja asiakas voidaan myös opastaa sen luo. Tuotetietojen haku tapahtuu viemällä puhelin tuotteen lähelle.

Asiakaspalaute

Puhelin on paras kanava kerätä asiakaspalautetta. Palautteen keruu voidaan aktivoida heti palvelutapahtuman jälkeen tai asiakkaan poistuessa liikkeestä. Palaute on myös asiakaskohtaista ja siihen voidaan reagoida välittömästi.

Palvelut myymälään

Myymälään kannattaa sijoittaa itsepalvelupisteitä helppoa asiakaspalvelua varten. Myös liiketilan lasipinnat voidaan valjastaa dynaamiseksi mainospinnaksi ja vuorovaikutteiseksi kosketusohjattavaksi palvelupisteeksi. Päätelaitteet ja mediapinnat voivat olla vuorovaikutuksessa asiakkaan mobiiliappin kanssa.

 

Myymälään kannattaa sijoittaa itsepalvelupisteitä helppoa asiakaspalvelua varten. Näin myyjää ei aina tarvitse odottaa paikalle. Palvelu voi sisältää esim. tuote- tai liikehaun, yhdistettynä sijainnin osoittamiseen pohjakartalla. Siinä voi olla myös palautteenantomahdollisuus.

Uusi innovaatiivinen älylasi mahdollistaa esim. ikkunapintojen muuttamisen vuorovaikutteiseksi mediapinnaksi. Sen avulla voi myös tuottaa siroja itsepalvelupisteitä ja virtuaalisia opastajia.

Kaikki myymälän päätelaitteet ja mediapinnat voivat myös olla vuorovaikutuksessa mobiiliappimme kanssa. Asiakas voi esim. selailla tuotteita ja tarjouksia ja napata niistä kiinnostavimmat mukaan puhelimeensa. Puhelin taas opastaa asiakkaan oikean hyllyn luo.

Kosketusnäytöt

Laadukkailla kosketusnäytöillä voidaan tuottaa vuorovaikutteisia palveluita liiketiloihin. Älykkäät näytöt voivat tunnistaa asiakkaan ja toimia yhdessä asiakkaan puhelimen kanssa. Passiivisessa tilassa ne toimivat pelkkänä mediapintana.

Älylasi

Älylasi muuttaa lasipinnat mediapinnaksi ja päätelaitteeksi. Ei enää kalliita ikkunateippauksia, vaan helppoa muokattavuutta ja dynaamista sisältöä. Älylasi voi myös toimia kosketuspintana ja vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa.

Asiakasanalyysi

Analyysilaitteemme sijoitetaan asiakaiden kulkuväylille, missä ne analysoivat asiakasvirtoja. Analyysi perustuu kasvojen profilointiin videosyötteestä, ja sen avulla voidaan laskea ja luokitella asiakkaita, sekä arvioida heidän tunnetiloja.